cherryrocker

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Annah Dyrager - 27 augusti 2010 02:37


Jag har precis kollat in Kellog's funktion "min special K" på nätet.
Den där funktionen där man fyller i lite svar om sig själv och sen så kommer en "plan" för hur jag ska gå ner i vikt osv.
Måste bara få säga att det SUGER! 

Trots att mitt BMI enligt dom var normalt så skulle man ändå följa det där, trots att det är det de går ut på, att minska BMI?


Sen kollade jag  även under en flik som hette: Moderåd.
Där stod det allt om hur man ska klä sig beroende på hur man såg ut och vilken form man hade. 

Man kunde man välja om man var päronformad eller äppleformad, atlet, storbystad eller liten och nätt.
Därefter skulle man då läsa om vad man skulle ha på sig.
Var man tex storbystad skulle man INTE ha tröjor med hög krage för då såg man satt ut.
Man skulle inte ha korta byxor på sig om man var liten och nätt för då såg man ännu kortare ut.
Om man var päronformad så fick man bara ha en viss form av kjol för något annat skulle se obalanserat ut.

Nu undrar jag bara...
Är det NÅGON som har sett människor formade som päron eller äpplen?!
Det har i alla fall inte jag!
Jag letade mer efter råd för människor som var 165 långa och hade valkar här o där o feta lår osv. Men nej nej, man hade bara vissa former att välja på. O den formen man hade skulle man dölja så mycket som möjligt!?


(Äre såhär dom på Kellog's tror att vi människor ser ut? För i så fall så kan ju kanske det här med "moderåd" vara en bra sak trots allt...)


Om man nu följer alla dessa råd, vad händer då?
Ser man inte ut som en frukt då längre?
Blir man kanske ett riskorn?
Eller får man kanske den efterlängtade Pianoformen?

VAD händer? :S 
VARFÖR ska man följa dom där skitråden?  För det ska se ut som att man är ett äpple om man nu är atlet eller vadfan gåre ut på?!


Fuck it säger jag bara. Kellog's blev  Nr 1 på min shit-list idag!


/ En arg CherryRocker som tycker att folk är snyggare utan spraymålad hud och snyggaste midjan i stan!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg med ALLT från Disney till Dödsmetall

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Saker & Ting, Bilder & Blandat!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards