cherryrocker

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Från Pinglor till Pärlor!

Av Annah Dyrager - 25 augusti 2010 22:41


Dagen började med att jag äntligen fyllde i min tatuering, det belv asnice!

Trevligt att sitta klockan typ bajstidigt på morgonen (aa, eller typ kl 11) och få armen gaddad och sitta o prata skit   Härligt sätt att börja dagen med helt enkelt!

  

(För er som undrar vad det står: Life's like a game, You better be lucky)


Efter det blev dagen nästan ännu bättre, för då gjorde jag pannkakor till mig o gubben. MUMS! ^^

Efter pannisarna vare dags för Micke att bege sig till jobbet och då blev det hög tid för mig att inta soffan med mjukisbyxor o täcket i högsta hugg!
Efter att ha kollat runt lite på tv såg jag att Johnny Bravo följt av PowerPuffPinglorna snart skulle börja. YES tänkte jag! Min dag var ju gjord!
Meen, jag lyckades helt enkelt inte ens med den simpla uppgiften att aggera soffpotatis, för jag somnade    Hihi.

  

  

  

(Här är halsbandet jag köpte på Augustifesten!)

  

Efter några timmars sömn så vaknade jag med ett fruktansvärt sug efter att göra pärlplattor, men jag kom aldrig på vad jag skulle göra för motiv, så jag nöjde mig med att fota mina gamla så att dom kommer upp på bloggen istället =D
Jag har nämligen tänkt mig att kanske börja göra smycken av dem.
Men då vill jag först veta om folk verkligen skulle vara intresserade av att köpa sådana? 

Dom kommer inte vara direkt dyra, materialkostnaden + en tjuga liksom. 

  

                             

            

        

  

Super Mario motiv ^^          Perfekta som halsband!

 

 

            

 

Frukt och annat smått o gott :)  Kanske kan passa som örhängen?

 

 

    


Dricksunderlägg!


Jag gör även betydligt mer än såhär utav pärlor, bland annat marsvinshinder, askar och tavlor!
När jag gör tavlorna använder jag mig av ett program som heter Photopearls, programmet läser in bilder och räknar om dem till pärlmönster. Porträttbilder blir oftast bäst, men man kan självklart välja vilken bild man vill!
Vill man ha en normalstor tavla kommer de kosta 150-200 kr. 
 

  

 

Här är ett exempel på hur en tavla kan se ut (det är en ros, det syns inte så bra på den här bilden för jag tog den väldigt hastigt för ett tag sen)
Men man kan göra ALLT!
Bilder på barnbarnen, bilder på sommarstugan, bilder till studenten, till födelsedagsbarnet osv osv...


Kommentera om ni känner att det är något som lockar! :D

 

/CherryRocker

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annah Dyrager - 4 oktober 2012 22:30

Måste börja detta inlägg med att säga att jag efter mycket om och men lyckades få tag till Iron Maiden biljetter (mycket nervigt biljettsläpp!).   JAG ÄR SÅ JÄVLA LYCKLIG OCH JAG LÄNGTAR SOM EN TOOOOK!    13-07-2013 skynda dig och kom hit! <3 ...

Av Annah Dyrager - 29 september 2012 23:21


Idag har jag och Micke varit på kalas!   Amanda (Mickes brors barn) den godingen fyllde nämligen 4 år idag.Det var ett mycket fint kalas och vi åt en grymt god HelloKitty tårta som Sofia hade gjort.Hon gör helt fantastiska tårtor och bakverk.   ...

Av Annah Dyrager - 25 september 2012 20:26

Den här chokladen är farligt god! Något annat som också är väldigt gott är pannkakor! Dock är det rätt så jobbigt att steka pannkakor för det tar sån tid. Så som tur är har jag en supersnäll pojkvän som gör detta åt mig! =) han är hur snäll som he...

Av Annah Dyrager - 25 september 2012 02:16


Senaste tiden har jag känt mig så pysslig men har inte riktigt vetat vad jag ska pyssla ihop, därför har jag börjat sticka!    Fast jag kan liksom inte sticka, har aldrig kunnat o lär aldrig lära mig.Dock har jag alltid velat göra det, så när jag h...

Av Annah Dyrager - 23 september 2012 23:15

Jag har fått en dryg förkyldning som inte riktigt vill ge med sig.Precis när det börjar kännas bättre kommer febern smygandes tillbaka igen.  Idag har jag dock trotsat förkyldningen och åkt till Norrköping för att värda på Friskis.Det var skönt att...

Presentation


En blogg med ALLT från Disney till Dödsmetall

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<<
Augusti 2010 >>>

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Saker & Ting, Bilder & Blandat!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards