cherryrocker

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Vilken åsna du är! Jag är inte den som skvallrar!

Av Annah Dyrager - 9 november 2010 05:41


Sitter just nu o väntar på att Micke ska komma hem från jobbet, under tiden sitter jag o kollar igenom lite bilder.
Hittade nyss ett par äldre bilder på mig och då plötsligt insåg jag...
Jag saknar mitt hår!!

Hahah asso, INTE den där jäkla gingerkid färgen!
Utan kvalitén som var på håret!
Jag minns att det var hur mjukt som helst! Men nu är det liksom alltid så.. Ja jag vet inte, Omjukt helt enkelt!


    

Och allt detta jobb för att ha en snygg hårfärg sen!
Det är SJUKT vad färg och tid det går åt till att hålla håret rött!
Det är färgningar, inpackningar, färgbomer och sen har det växt, o då är det dags för färgen igen!

MEN!

Det är såååå värt det!
För OJ vad jag älskar att vara rödhårig! Det är som om min personlighet sprider sig ända ut i hårtopparna nu!

  


Haha man brukar ju säga att Finnar har en kort stubin, detta säger man även om rödhåriga.
Jag är både halvfinsk OCH rödhårig. Och jo, det stämmer.. Jag har väldigt kort stubin och ett hett temperament!

Det sägs också att rödhåriga tjejer är bra i sängen också. Och ja.. Det stämmer ju också, för som sagt, jag kan sova hela dagen!     


När mamma badade mig när jag var liten brukade hon alltid ösa i schampo och snurra upp allt mitt hår mitt på huvudet och sen kallade hon mig för Lilla my.
Haha om det var för att jag var ginger eller för att jag hade sån stubin vet jag inte. Men kul var det!


På tal om älskade Lilla my!  När jag och Micke käka på Max förra veckan beställde jag en Max box. Och vad fick jag då som leksak? Jo ett GALS! Tråkigt med ett GLAS!

Jaa, OM det inte vore för att det var just Lilla my på det!   
Hihihi helt extas blev jag!  
Micke har ett likadant glas sedan tidigare fast med figurerna från "på andra sidan häcken"  på.. Dönice!
Så nu är dem de nya dricksglasen!


På tal om saker som är nice.
Den stora pruttboken är ju helt galet bra, jag skrattar så jag nästan dör när jag läser den!
Men en sak förstår jag inte riktigt!  På en sida i boken står det att en kvinna i snitt pruttar 17 ggr per dag.

En kille pruttar ca 20 ggr. 
Jag vet ju liksom om att jag lätt INTE pruttar så lite som en vanlig brud, så jag testade en dag att räkna alla mina pruttar, sen utgick jag från att en killes dagliga dos kanske var mer passande.
Men asso.. Jag kan ärligt säga att jag helt tappade räkningen, för när jag hade varit vaken i TVÅ timmar hade jag släppt mig betyydligt mer än 20 ynka gånger!!
Och nu är ju frågan bara, är det faktan i boken som är felaktig, eller är det jag som fiser helt sjukt mycket?!


Och i så fall. Är jag ett hot mot den globala uppvärmningen?!  Släpper jag för mycket gaser liksom?
Och måste jag kompensera nu genom att ta kollektivtrafiken?!  Shit!
Snälla hjälp mig!!!
Räkna hur många gånger DU släpper dig på en dag och skicka iväg en kommentar eller skriv i gästboken, så vi får svar på jordens alla frågor någon gång!   



Great är ett coolt ord. På nördspråk + en släng av engelska blir det Gr8.
Gr8 på svenska blir grotta. Det är inte lika coolt.



Over and out/ CherryRocker


 
 
Skalman

Skalman

9 november 2010 11:58

Uh, jag kommer ihåg allt jobb med det röda håret! Jag tror aldrig att mina naglar fick tillbaka normal färg, de var hela tiden rosa av inpackningen x'D

http://vampyrskalman.blogg.se

Annah Dyrager

9 november 2010 16:31

jaa det är jättejobbigt! >.<
Men tycker ändå det är värt det ^^

 
Ingen bild

jesper

9 november 2010 19:39

du är jätte fin i rött hår och lugg, mycke finare :)

Annah Dyrager

9 november 2010 23:02

Hihi tack! :)

 
Ingen bild

Anna

14 november 2010 01:37

Va vem av dina föräldrar är från finland?

Annah Dyrager

14 november 2010 01:51

Mamma är ju finsk, dom kom till Sverige när hon var två år! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annah Dyrager - 4 oktober 2012 22:30

Måste börja detta inlägg med att säga att jag efter mycket om och men lyckades få tag till Iron Maiden biljetter (mycket nervigt biljettsläpp!).   JAG ÄR SÅ JÄVLA LYCKLIG OCH JAG LÄNGTAR SOM EN TOOOOK!    13-07-2013 skynda dig och kom hit! <3 ...

Av Annah Dyrager - 29 september 2012 23:21


Idag har jag och Micke varit på kalas!   Amanda (Mickes brors barn) den godingen fyllde nämligen 4 år idag.Det var ett mycket fint kalas och vi åt en grymt god HelloKitty tårta som Sofia hade gjort.Hon gör helt fantastiska tårtor och bakverk.   ...

Av Annah Dyrager - 25 september 2012 20:26

Den här chokladen är farligt god! Något annat som också är väldigt gott är pannkakor! Dock är det rätt så jobbigt att steka pannkakor för det tar sån tid. Så som tur är har jag en supersnäll pojkvän som gör detta åt mig! =) han är hur snäll som he...

Av Annah Dyrager - 25 september 2012 02:16


Senaste tiden har jag känt mig så pysslig men har inte riktigt vetat vad jag ska pyssla ihop, därför har jag börjat sticka!    Fast jag kan liksom inte sticka, har aldrig kunnat o lär aldrig lära mig.Dock har jag alltid velat göra det, så när jag h...

Av Annah Dyrager - 23 september 2012 23:15

Jag har fått en dryg förkyldning som inte riktigt vill ge med sig.Precis när det börjar kännas bättre kommer febern smygandes tillbaka igen.  Idag har jag dock trotsat förkyldningen och åkt till Norrköping för att värda på Friskis.Det var skönt att...

Presentation


En blogg med ALLT från Disney till Dödsmetall

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Saker & Ting, Bilder & Blandat!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards