cherryrocker

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Annah Dyrager - 7 september 2010 01:06


Idag (måndag) har det varit marsvins kalas igen ^^
Det är nämligen Timons födelsedag idag! Grattis till mammas lilla!   


Hihi det är härligt att sitta o äta ett äpple som man tagit direkt från grenen!

Det är ju dock inte mitt, men jag kan faktiskt tycka att folk som har äppelträd fyllda av äpplen kan dela med sig!
Inte så att man bara kan gå in med en hel påse o börja plocka, men om man hittar ett gott äpple som hänger utanför trädgården när man går förbi så tycker jag att det kan vara helt okej att ta ett, men bara ett!   
Tror ändå inte att man kan äta upp alla äpplen själv, så jag nästan bara hjälpte dem ju!


  Om du har ett äpple vill du dela det med mig? Eller tar du hela själv VA?!   



När jag berättar för folk att jag inte kan laga mat, då får jag alltid den här reaktionen:
Va?! Men det är väl klart att du kan! Alla kan laga mat!
Så svarar jag alltid:
Nej jag KAN faktiskt inte det, jag kan inte ens laga makaroner!  (Detta är tyvärr SANT!)

Då skrattar alltid folk och säger att så illa kan det ju faktiskt inte vara.
Så till alla er som faktiskt tror att jag kan laga mat:
Ni bör ta ett snack med min pojkvän om det här, för han VET att jag inte kan det!

Han hittade mig nämligen tjutandes på köksgolvet förut där jag låg med total ilska och förtvivlan!

Tanken var som så att jag skulle laga mat åt oss båda när Micke var på jobbet och att han sen bara skulle komma hem en snabbis för att äta.
MEN, som vanligt när jag ska laga mat går allt rent åt helvete!


Jag gick in med tanken att allt skulle gå bra och så tänkte jag "hur svårt kan det vara att göra kyckling pomme o burnout-sås?" 
Tydligen så var det jätte svårt, för brandlarmet gick två gånger och min extrema rädsla och skräck för ugnar blev ju inte bättre då jag brände mig FEM jävla gånger! Fy, jag vill inte ens tänka på allt som hände så jag summerar det hela som så: Galet skrik total panik, äcklig mat och brända fingrar! 
Men eftersom att Micke är en snäll pojkvän så sa han ändå att det blev gott, men jag åt ju tyvärr också av maten och jag kan inte göra mycket annat än att konstatera det faktum att han ljög.   


Nu till något roligare!
Igår så besökte vi dem vilda djuren på kolmårdens djurpark!
Det var en jätte trevlig dag och man fick se mycket kul! Lagom väder var det också och det blev en del bra kort! 


    

    

Bland dem sötaste djuren på Kolmården  - Surikaterna!  

    

Hihi Malin hittade en Kompis i klapphagen, så söt!  

    




  

Några hade en skön(men fruktansvärt kort) stund på söndags eftermiddagen!   


Nä, nu blire nattmacka o sen sömn!
/CherryRocker

Presentation


En blogg med ALLT från Disney till Dödsmetall

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Saker & Ting, Bilder & Blandat!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards