cherryrocker

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Borta bra, men hemma... SVINKALLT!

Av Annah Dyrager - 24 september 2010 12:07


Tänkte ägna det här blogginlägget åt allt som hände på Rhodos.
För det har inte hänt så speciellt mycket sen jag kom hem, och anledningen till att jag inte bloggat förrän nu är ren lathet   


De som var med på resan var jag (obviously), Micke, Mickes två bröder Anders och Stefan, Stefans flickvän Sofia, deras barn Amanda och till slut Sonja, Mickes mamma som bjöd på resan.   


Okej, dag ett:
Planet gick klockan sju på morgonen ifrån Arlanda, så vi åkte runt 2 ifrån Finspång. Jag har inte flygit på ca 10 år, så jag var lite nervös, men det gick bra. Det var galet härligt att se det soliga Rhodos ifrån luften och samtidigt veta att; där ska jag vara en vecka!
När vi väl landat och åkt buss till hotellet började man känna av tröttheten eftersom att jag och Micke inte hade sovit något under natten, de andra var nog också rätt så trötta för de hade inte sovit speciellt mycket. Tröttheten gick ju dock snart över när man fick syn på poolområdet och baren där man visste att allt var gratis.

Så vi gick upp på rummet, (stora fina rum med stor ballkong som var riktade mot havet) bytte om till badkläder och sen gick vi vidare mot baren. Grabbade tag i en varsin drink och sedan var det poolen som gällde.

  

(Här ser ni en liten del av poolen)


Resten av dagen gick ut på mat i mängder, drinkar, sol och mera bad.
Därefter var det välbehövd sömn som stod på schemat.



Dag 2:

Varje dag var det brutal väckning (Stefan kom förbi och bankade nästa sönder vår dörr) klockan 8. Det är i mina ögon galet tidigt. Speciellt om man tänker på att det blir klockan 7 i svensk tid!

Dagen började i alla fall med god frukost, därefter var det poolen som gällde och efter lunchen gick vi ner mot havet. Det går ju knappt att beskriva hur härligt havet var, men jag gör ett försök. 

När man gick ner i vattnet var det som att kroppen omringades av varm och mjuk vätska. Eftersom att det är saltvatten (Eller som Amanda sa: Sallabatten) så flyter man utan problem där. Jag kan nämligen inte flyta i vanliga fall. Kicki, min gudmor, försökte lära mig senast i somras men utan framgång. I medelhavet däremot så hade man ju nästan inget annat val! Benen flöt upp så att man låg precis vid vattenytan och där gungade man med i dem behagliga vågorna. 

Vattnet var för övrigt så klart att när man stod så långt ut man kunde men fortfarande hade huvudet ovanför vattenytan såg man sina fötter klart och tydligt.

   


Senare på kvällen var det dags för käk och efter det begav vi oss med buss till Rhodos stad.

Mysigare ställe får man ju leta efter! 
Vi var dock inte där så länge den dagen för vi var alla lite småtrötta och sega, så vi åkte tillbaka till hotellet. De andra gick o lade sig men jag och Micke stannade uppe och tog några sista drinkar innan det var dags för sängen.     


Dag 3:

Stranden, poolen och god mat hela dagen lång!

Finns inte så mycket mer att säga än att det var en vääldigt nice dag!


   



Dag 4:

Sola, bada, äta, dricka, sola lite till och sen: 
Rhodos Stad!  

Den här gången var det dagsljus när vi åkte dit så man såg mer av stället. Och oj säger jag bara.
Så väldigt vackert det var där! 
Efter att vi gått runt bland gatorna en stund bestämde vi oss för att sätta oss vid en jättmysig restaurang.
Efter att vi käkat så gick vi runt och kollade lite i alla affärer, det fanns mycket att se, men kanske inte så jätte mycket i min smak. Men jag köpte ändå en sjal   

Innan vi åkte tillbaka till Hotellet så satte vi oss ner på ett ställe för att beställa in drinkar/glass, det var en jäkla tur att vi gjorde det säger jag ju bara för Oj, oj, oj vilken god glass!!  

   

(Jordgubbarna var heeelt perfekta!   )


När vi väl kommit tillbaka till hotellet gick de andra o lade sig och jag och Micke stannade återigen uppe ett tag till.


Dag 5:

Brutalväckning, frukost, väntan på buss och sedan avfärd till helt underbara Tsambika!
Tsambika är en strand som vi ägnade hela långa dagen åt. Det var helt underbart där!
Vit sand och klart, varmt, vackert hav!

  

(En av de många katterna som vandrade runt på Rhodos)


När vi kom hem från Tsambika blev det lite bad i poolen och sedan käk.

Efter att vi hade ätit gick vi ut för att utforska Faliraki lite mer. ( Det var i Faliraki vi bodde)

Det fanns dock tyvärr inte så jätte mycket att se, men vad gjorde det när man så lätt kunde ta sig till andra ställen!

Innan läggdags blev det ännu en gång drinkar! (När det är all inclusive måste man passa på!)


Dag 6:

Brutalväckning, frukost och bad i poolen. Därefter så åkte jag och Micke in till Rhodos Stad innan de andra för vi ville gå där lite längre än dem, typ hinna se lite mer av stället, hinna fota lite osv.

Efter ett tag mötte vi upp de andra för lite käk på Romeo. En underbar restaurang med jordens godaste pizza!

  


Efter maten blev det en till jättegod glass från samma ställe som dag 4.

Efter glassen åkte dem andra hem men Jag och Micke var kvar ett tag till för lite shopping!   

Det blev en till sjal och en väska.
Sen var det dags för att åka tillbaka till hotellet, gick dock inga bussar så det fick bli taxi. 
När vi kom tillbaka till hotellet postade jag vykort och drack min absoluta favorit drink; Green Valley.

Därefter var det sängen som gällde.


    

(Staty och kyrka vid muren in till Rhodos stad)



Dag 7:
Brutalväckning, säga hejdå till havet med ett låångt sista dopp, säga hejdå till poolen och säga bye bye till all god mat.


Dag 8:
Brutalväckning, äta den sista frullen och sen, hemfärd    


 

  Alla snubbar vill ju va en katt!

 

En av många mopeder i Rhodos.

  

  Det blev många salta kyssar i Medelhavet ^^ 

    


/CherryRocker

 
 
Ingen bild

Urgamla fröken Maria

24 september 2010 17:15

Låter som att ni hade en härlig resa! Ni är så fina ihop, och du ser så lycklig ut! Underbart!

Annah Dyrager

24 september 2010 17:43

Jaa det var helt underbart!
Hihi jaa jag är väldigt lycklig med honom ^^

 
Ingen bild

kicki

24 september 2010 22:45

härligt det låter ,underbar glass blir så sugen, skönt att ha dej hemma igen i gamla svedala gumman . många kramar från mej

Annah Dyrager

25 september 2010 14:53

Jaa det var nice! ^^
Det är faktiskt rätt så skönt att vara hemma :) Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annah Dyrager - 4 oktober 2012 22:30

Måste börja detta inlägg med att säga att jag efter mycket om och men lyckades få tag till Iron Maiden biljetter (mycket nervigt biljettsläpp!).   JAG ÄR SÅ JÄVLA LYCKLIG OCH JAG LÄNGTAR SOM EN TOOOOK!    13-07-2013 skynda dig och kom hit! <3 ...

Av Annah Dyrager - 29 september 2012 23:21


Idag har jag och Micke varit på kalas!   Amanda (Mickes brors barn) den godingen fyllde nämligen 4 år idag.Det var ett mycket fint kalas och vi åt en grymt god HelloKitty tårta som Sofia hade gjort.Hon gör helt fantastiska tårtor och bakverk.   ...

Av Annah Dyrager - 25 september 2012 20:26

Den här chokladen är farligt god! Något annat som också är väldigt gott är pannkakor! Dock är det rätt så jobbigt att steka pannkakor för det tar sån tid. Så som tur är har jag en supersnäll pojkvän som gör detta åt mig! =) han är hur snäll som he...

Av Annah Dyrager - 25 september 2012 02:16


Senaste tiden har jag känt mig så pysslig men har inte riktigt vetat vad jag ska pyssla ihop, därför har jag börjat sticka!    Fast jag kan liksom inte sticka, har aldrig kunnat o lär aldrig lära mig.Dock har jag alltid velat göra det, så när jag h...

Av Annah Dyrager - 23 september 2012 23:15

Jag har fått en dryg förkyldning som inte riktigt vill ge med sig.Precis när det börjar kännas bättre kommer febern smygandes tillbaka igen.  Idag har jag dock trotsat förkyldningen och åkt till Norrköping för att värda på Friskis.Det var skönt att...

Presentation


En blogg med ALLT från Disney till Dödsmetall

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Saker & Ting, Bilder & Blandat!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards